Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
Hz. PEYGAMBERİN UYGULAMASINDA Yatsı Namazının İlk Sünnetinin Yeri Dr.

Hz. PEYGAMBERİN UYGULAMASINDA Yatsı Namazının İlk Sünnetinin Yeri

İndirimli Fiyat : 133,00TL
Havale/EFT ile : 126,35TL
978-975-6415-559
362143
Hz. PEYGAMBERİN UYGULAMASINDA Yatsı Namazının İlk Sünnetinin Yeri
Hz. PEYGAMBERİN UYGULAMASINDA Yatsı Namazının İlk Sünnetinin Yeri
133.00

“..Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem’in beş vakit farz namazların
öncesinde veya sonrasında kıldığı veya kılınmasını teşvik ettiği
namazlar revâtib sünnetlerdir. Yatsı namazının dört rekâtlik ilk
sünneti ise bu tanımlamanın tamamen dışındadır. Çünkü
çalışmamızda defaatle belirttiğimiz gibi Rasûlullah sallallâhu aleyhi
ve sellem’in yatsı namazının dört rekâtlik ilk sünnetini kıldığını ifade
eden ya da bu namazı kılmayı teşvik ettiğini gösteren sahih hiçbir
rivâyet yoktur. Durum böyle olduğuna göre yukarıda sünnet-i gayri
müekkedenin tanımında geçen “Sünnet-i gayri müekkede; Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem’in müekked sünnetlere göre daha
seyrek kıldığı nâfile namazlardır.” tarifi yatsı namazının dört rekâtlik
bu ilk sünnetine hiç uymamaktadır. Çünkü kitabımızda kaydettiğimiz sahih rivâyetlerin gösterdiğine göre Rasûlullah sallallâhu
aleyhi ve sellem bu namazı hiç kılmamış ya da kılınmasını teşvik
etmemiştir ki, diğer müeekked namazlara göre daha seyrek kılmış
olsun. İşte bu nedenle olsa gerek Hanefî mezhebine ait pek çok
eserde yatsı namazının dört rekâtlik bu ilk sünneti “müstehap”,
“mendup”, “güzel” gibi tabir veya vasıflarla nitelenmiş, râtib
sünnetler arasında sabit olmadığı açıkça ifade edilmiştir. Bununla
birlikte mutlak nâfile haricinde, yatsı namazından önce sünnet-i
gayri müekkede olarak kılınan namaz, Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve
sellem’in beş vakit farz namazların öncesinde veya sonrasında
kıldığı veya kılınmasını teşvik ettiği revâtib sünnetler arasında yer
almaz. Buna rağmen “Her iki ezan (yani her ezan ile ikâmet) arasında namaz vardır.”, “Farz olan hiçbir namaz yoktur ki, öncesinde iki
rekat namaz olmasın.” genel hadislerinden dolayı mutlak nâfile
niyetiyle iki rekat namaz kılınabilir.”

  • Açıklama
    • “..Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem’in beş vakit farz namazların
      öncesinde veya sonrasında kıldığı veya kılınmasını teşvik ettiği
      namazlar revâtib sünnetlerdir. Yatsı namazının dört rekâtlik ilk
      sünneti ise bu tanımlamanın tamamen dışındadır. Çünkü
      çalışmamızda defaatle belirttiğimiz gibi Rasûlullah sallallâhu aleyhi
      ve sellem’in yatsı namazının dört rekâtlik ilk sünnetini kıldığını ifade
      eden ya da bu namazı kılmayı teşvik ettiğini gösteren sahih hiçbir
      rivâyet yoktur. Durum böyle olduğuna göre yukarıda sünnet-i gayri
      müekkedenin tanımında geçen “Sünnet-i gayri müekkede; Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem’in müekked sünnetlere göre daha
      seyrek kıldığı nâfile namazlardır.” tarifi yatsı namazının dört rekâtlik
      bu ilk sünnetine hiç uymamaktadır. Çünkü kitabımızda kaydettiğimiz sahih rivâyetlerin gösterdiğine göre Rasûlullah sallallâhu
      aleyhi ve sellem bu namazı hiç kılmamış ya da kılınmasını teşvik
      etmemiştir ki, diğer müeekked namazlara göre daha seyrek kılmış
      olsun. İşte bu nedenle olsa gerek Hanefî mezhebine ait pek çok
      eserde yatsı namazının dört rekâtlik bu ilk sünneti “müstehap”,
      “mendup”, “güzel” gibi tabir veya vasıflarla nitelenmiş, râtib
      sünnetler arasında sabit olmadığı açıkça ifade edilmiştir. Bununla
      birlikte mutlak nâfile haricinde, yatsı namazından önce sünnet-i
      gayri müekkede olarak kılınan namaz, Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve
      sellem’in beş vakit farz namazların öncesinde veya sonrasında
      kıldığı veya kılınmasını teşvik ettiği revâtib sünnetler arasında yer
      almaz. Buna rağmen “Her iki ezan (yani her ezan ile ikâmet) arasında namaz vardır.”, “Farz olan hiçbir namaz yoktur ki, öncesinde iki
      rekat namaz olmasın.” genel hadislerinden dolayı mutlak nâfile
      niyetiyle iki rekat namaz kılınabilir.”

      Stok Kodu
      :
      978-975-6415-559
      Boyut
      :
      13,5 X 21
      Sayfa Sayısı
      :
      120
      Basım Yeri
      :
      İstanbul
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      Mart 2022
      Kapak Türü
      :
      Ciltsiz
      Kağıt Türü
      :
      Kitap Kağıdı
      Dili
      :
      Türkçe
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat